AKA - NEWS

Tento weblog je v péči doc. Arnošta Katolického (doc.aka@akamonitor.cz). Informuje o nově zařazených informacích na portálu AKA-MONITOR (www.akamonitor.cz). V levém sloupci stránky najdete ikonu podcastu. OMLUVA: zprávy, které jsou publikovány e-mailem jsou bez diakritiky!

10.26.2011

Myšlenkové mapy v byznysu - recenze

Knih o myšlenkových mapách vyšlo ve světě již stovky. Velkou část z nich napsal autor metody myšlenkových map, Tony Buzan. Není mnoho těch, které by byly orientovány přímo na potřeby byznysu a ještě méně je těch, které toto téma spojují s moderní technologií tvorby myšlenkových map - s počítačovým modelováním. Tony Buzan rozvíjí řadu let svůj vynález a současně velmi úspěšný byznys, který je na něm založen. Není se proto co divit tomu, že v roce 2010 vydal knihu, která je celá věnována různým oblastem aplikace myšlenkových map v podnikateslkém prostředíCPress udělal velmi dobře, že krátce po opublikování prvního titulu,věnovaného mentálnímu modelování, vydal i překlad knihy "Myšlenkové mapy v byznysu". Silnou devizou této knihy je její přímá vazba na počítačový nástroj, které tým Tony Buzana vyvinul - iMindMap. Současně autor využívá velké bohatství poznatků, obsažených na mnoha pečlivě vedených webových stránkách. Kniha konkrétně odkazuje na adresu: www.MindMapsForBusiness.com. Co mne velmi příjemně překvapilo, je skutečnost, že při prezentaci myšlenkových map v ekonomice, managementu a podnikání,nezůstává pouze u metodiky MM, ale jde překvapivě poměrně do hloubky výkladu podporované ekonomické problematiky. Přemýšlel jsem o tom, jak celé to bohatství knihy co nejlépe přiblížit návštěvníkům toho weblogu. Nakonec jsem se rozhodl pro netradiční formu recenze, která využívá toho, že Tony Buzan každou kapitolu knihy uvádí myšlenkovou mapou shrnující poznatky, které kapitola prezentuje. Tuto moji netradiční recenzi najdete na adrese: