AKA - NEWS

Tento weblog je v péči doc. Arnošta Katolického (doc.aka@akamonitor.cz). Informuje o nově zařazených informacích na portálu AKA-MONITOR (www.akamonitor.cz). V levém sloupci stránky najdete ikonu podcastu. OMLUVA: zprávy, které jsou publikovány e-mailem jsou bez diakritiky!

10.11.2011

Redakční práce - recenze knihy

GRADA přichází na knižní trh s pozoruhodnou praktickou příručkou, určenou především pro rekatory knižních nakladateství. Kniha dvojice autorů Milana Pokorného a Dany Pokorné, vznikla přepracováním učebního textu určeného původně pro seminární výuku redakčních prací v rámci univerzitního studia. Z obsahu knihy i z přístupu autorů je poznat, že jde o zkušené pedagogy, se znalostí teorie a současně o osoby dobře znalé redakční praxe. Předkládaná publikace je věnována profesi odborného pracovníka, který upravuje texty jiných autoru a organizuje jejich vydáni. Nezabývá se prací novinářskou, která je svou podstatou zcela odlišná, neboť jde o činnost autorskou. Kniha muže sloužit jako učebnice pro kurzy redakčních prací na vysokých a odborných školách, ale i jako příručka pro praxi.
Cílem publikace je podat přehledný popis činnosti redaktora především v knižním nakladatelství, ale i v periodickém tisku, a seznámit tak čtenáře se základy dynamicky se rozvíjející profese, jejíž význam v poslední době prudce roste. Autoři učí čtenáře metodám přístupu k cizímu, ale i k vlastnímu testu při jeho přípravě k publikování. Pro kvalitu textu knihy jsou velmi důležité konkrétní příklady, včetně nabídky textů, které neprošly redakční úpravou, pro zkoušku dovednosti při jejich úpravě.Detailní obsah knihy je nabízen k prohlédnutí na stránce knihy na portálu GRADY:
V detailním obsahu na webové stránce knihy doporučuji věnovat pozornost seznamu 28 příloh, představující velmi cenný soubor prakticky využitelných informací.
Obsah – názvy kapitol
1. Přípravné práce spojené s přijetím rukopisu do nakladatelství