AKA - NEWS

Tento weblog je v péči doc. Arnošta Katolického (doc.aka@akamonitor.cz). Informuje o nově zařazených informacích na portálu AKA-MONITOR (www.akamonitor.cz). V levém sloupci stránky najdete ikonu podcastu. OMLUVA: zprávy, které jsou publikovány e-mailem jsou bez diakritiky!

10.03.2012

AKVIS HDRFactory v. 3.0 - recenze

V tomto seznamu najdete již sedmý odkaz na původní recenzi programu zaměřeného na HDR technologii fotografických úprav snímků. Jde o program firmy AKVIS, nabízený pod názvem HDRFactory. Konkrétně již o jeho 3 verzi. HDR Factory je nabízen jako standalone a jako plugin pro vybrané editory. Obě verze se liší sadou funkcí, především u licencí Business a Deluxe.
Standalone nabízí možnost odstraňování "duchů", vzniklých při opakovaném  záběru pohybujících se objektů. Pluqin-in verze nabízí dávkové zpracování.  Obě verze provádějí zpracovávají zdrojové snímky zcela automaticky, podle standardní, nebo aktuálně nastavené sady parametrů úprav. Program HDRFactory je  určen k přízení HDR fotografie, ale současně pro postprocessinkové úpravy snímků ( expozice, jas, kontrast, gama, sytost barev a další). Potěší i možnost pracovat s jediným zdrojovým snímkem, HDRFactory dokáže simulovat stardardní proceduru zpracování více obrázků. Potěší bohatá nabídka nastavení previewCo mne zejména zaujalo, je velmi přesné zarovnání zdrojových snímků při tvorbě výsledného HDR obrázků. Program nabízí bohatou škálu variant ( sad ) nastavení parametrů úprav t. zv. preset. Uživatel může dotvářet další presets tím, že aktuální nastavení uloží ve spec. formátu. Tento méně známý program si zaslouží pozornost všech fotografů. Moji recenzi HDRFactory najdete ve formátu slideshow na adrese www.akamonitor.cz/product-reviews/hdrfactory/